W słoneczny i gorący poniedziałek 28 maja 2018 roku, 12 osobowa grupa młodzieży z klasy I LO wraz z opiekunami – panią Martą Orzyłowską oraz panią Teresą Kwiatkowską udała się do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Był to wyjazd edukacyjny w ramach Projektu „AMBITNA SZKOŁA”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Wyjazd miał na celu pokazanie uczniom praktycznego aspektu zdobywanej wiedzy z zakresu tematyki matematyczno–przyrodniczej, podniesienie motywacji do pogłębiania wiedzy, kompetencji i umiejętności.
Młodzież zwiedziła wystawy stałe w Centrum Nauki Kopernik, gdzie uczniowie mieli możliwość samodzielnego wykonywania doświadczeń i eksperymentów naukowych z wielu dziedzin nauki. Są tam stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne poszerzanie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Mogliśmy nie tylko oglądać, ale również przeprowadzać eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.
Po wyczerpującym zwiedzaniu Centrum udaliśmy się na krótki spacer w kierunku Starego Miasta, zobaczyliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, piękne kamienice na Starówce oraz zjedliśmy obiad.
Jednak najciekawszym punktem wycieczki był pokaz pt. „Trzeci wymiar życia”. Podczas prowadzonego na żywo pokazu przez prezenterów planetarium odwiedziliśmy miejsca we Wszechświecie, w których owo życie ma szansę istnieć. Dowiedzieliśmy się, jak historia kosmosu wpłynęła na jego powstanie. Zobaczyliśmy trójwymiarowe modele aminokwasów i zbudowanych z nich białek, m.in. DNA. Odwiedziliśmy skaliste planety Układu Słonecznego – Marsa i Wenus, zanurzyliśmy się w pierścieniach Saturna, powędrowaliśmy na krańce naszej Galaktyki i poszukiwaliśmy pozaziemskich form życia na odległych planetach. Po kilku godzinach spędzonych w Centrum Nauki, uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami, wspominając najciekawsze miejsca, eksponaty i zabawy edukacyjne, które mieli okazję zobaczyć i przetestować.